Wadden Vogelfestival 2020 gaat helaas niet door

Het zal jullie niet ontgaan zijn, de CORONA-crisis liegt er niet om. Onze regering heeft hopelijk heel verstandige maatregelen genomen om de crisis zo snel mogelijk onder controle te krijgen en terug te dringen. Dit heeft heel veel impact op ons allemaal, maar het is voor een goed doel: een goede gezondheid voor iedereen.

Net als jullie zagen we dit al aankomen. Het Wadden Vogelfestival kan onder deze omstandigheden helaas NIET doorgaan. Alle voorbereidingen en alle inzet van vrijwilligers en organisatie ten spijt, we moeten dit prachtige evenement dit jaar cancelen. We hadden er graag met jullie samen een mooi weekend van willen maken en tegelijkertijd een bijdrage geleverd aan de bescherming van de Zomertortel. Volgend jaar hebben we gelukkig weer nieuwe kansen. Daarom vragen we jullie nu al de datum van volgend jaar te reserveren. Het gaat dan om 8 en 9 mei 2021. Dan zullen we wederom het Wadden Vogelfestival als een mooi vogelevenement presenteren, met nieuwe excursies, een Texel Big Day (in de originele vorm) en (kunst)markt voor vogelaars op zaterdag.

Voor de Texel Big Day van dit voorjaar zijn we nog aan het nadenken of er mogelijk een alternatieve vorm te bedenken valt, waarbij deelnemers alleen of met z’n tweeën een paar uur op pad gaan om op zoek te gaan naar zoveel mogelijk soorten rondom zijn of haar lokale vogelplek (alleen als dit rond die tijd toegestaan is) – of anders vanuit huis (of balkon). Leuk om eens te kijken hoeveel soorten er dan op één dag gezien worden. Dit allemaal om iedereen een leuke uitdaging te bieden en om de fondswerving voor de Zomertortel toch door te kunnen laten gaan. Ideeën zijn natuurlijk welkom. Voor de teams die al hadden ingeschreven voor de Texel Big Day: ga vooral door met de fondsenwerving.  Wij gaan ervan uit dat jullie de voortrekkers voor 2021 worden!

Vanaf Texel wensen we iedereen voor nu heel veel sterkte en gezondheid toe. We hopen jullie na de ze crisis weer op Texel te mogen begroeten!

Met vriendelijke groeten,
namens iedereen die bijdraagt aan de organisatie,

Masja Gielstra en Marc Plomp